Ping. Pong. Neţ conversaţional

− Salut.

− Salut şi ţie.

− Nu-mi pari în apele tale, la ce te gândeşti?

− La noi. Spune-mi, ce-ai facut pentru relaţia asta, pentru noi?

− Atat cât ai văzut reprezintă tot ceea ce am putut, m-ai mult n-am ştiut.

− Trebuia să te străduieşti.

− Să fac sau să stiu?

− Să ştii şi să faci.

− Mi-ar fi prins bine dacă m-ai fi ajutat să stiu.

− Dacă ai fi ştiut ai fi făcut?

− Mai încape îndoială?

− Dar eu te-am întrebat vreodată ce să fac?

− Nu, căci ştiai.

− Nu doar că am ştiut, ci am şi facut.

− Adevărat, iar eu n-am mai ştiut şi, prin urmare, n-am mai facut. Dar spune-mi, tu te-ai străduit?

− M-am străduit.

− Să faci ori să ştii?

− Să fac şi să ştiu.

− Şi cu care ai început?

− Adică?

− Mai întâi ai făcut sau ai ştiut?

− Mai întâi am ştiut, desigur.

− Şi apoi ai făcut.

− Am făcut.

− Aşadar, dacă nu ai mai fi ştiut, nu ai mai fi făcut.

− Aş fi făcut. Nu-mi trebuie să ştiu decât că te iubesc pentru a te lua în braţe.

− Şi luându-mă în braţe, ai fi făcut.

− Desigur.

− Fără să fi ştiut?

− Ce era de ştiut?

− Dacă-mi doresc.

− Sigur că-ţi doreai.

− Pentru că mă iubeşti?

− Pentru că te iubesc şi pentru că mă iubeşti.

− Pot să te îmbrăţişez?

− Nu.

− Nu-ţi doresti.

− Iar asta nu înseamnă că nu te iubesc.

− N-am gândit asta.

− Mă bucur că ai înţeles.

− Am înţeles şi, iată, acum ştiu.

− Ce ştii?

− Ştiu să fac.

− Atunci, fă.

− Fac.

− Nu faci nimic.

− Intocmai.

− Asta înseamnă că faci?

− Nu doar că fac, ci şi ştiu.

− Te joci cu mine?

− Vrei să ne jucăm?

− Întotdeauna mi-a plăcut jocul.

− Aşadar, acum fac fără să ştiu?

− Cam asa ceva.

− Dar cum pot să fac ceva care să fie apreciat dacă nu mă străduiesc?

− Nu ştiu.

− Nu mă ajuţi.

− Nici nu caut să te ajut.

− Dar vrei să ştiu şi să fac, să apreciezi că stiu şi că mă străduiesc să fac.

− Vreau.

− Crezi că nu mă străduiesc să ştiu?

− Cred.

***

− Ce-ti doreşti?

− Ce întrebare e asta?

− Una la care aş vrea un răspuns.

− Bine, dacă tot ne jucăm, vreau să simt fericirea.

− Ce coincidenţă, şi eu. Pot fi instrument pentru asta?

− Eu zic că da. Dar de ce să renunţi la tine?

− Cum renunţ la mine?

− Nu stiu sigur.

− Deci trebuie să ştim şi apoi să facem, dar nu ştim nici unul ce?

− Aşa se pare.

− Dacă ai fi în locul meu, ce ai face?

− Ştii că nu am răspunsul la întrebarea asta.

− Ştiu, dar mai ştiu că nu are rost să-ţi cumpăr o pereche de încălţări fără să ştiu ce număr porţi.

− Nu înseamnă asta că tu, de fapt, ştii cum să mă împlineşti?

− Ma-ntrebi pe mine în loc să te-ntrebi pe tine?

− Eu m-am întrebat, dar nu am găsit vreun răspuns.

− Aşadar nu stii dacă te pot împlini?

− Ba ştiu. Dar nu am certitudinea.

− În sensul investiţiei?

− Accept comparaţia.

− Aşadar tot ceea ce faci trebuie să se întoarcă la tine?

− Nu, îmi răstălmăceşti cuvintele.

− Carevasazică iubeşti necondiţionat.

− Evident, iubirea se oferă, nu se cere.

− Cum ştii că ceea ce oferi e iubire?

− Tu crezi că te iubesc?

− Mă iubeşti.

− De unde ştii?

− Cred.

− Bine, de ce crezi?

− Nu ştiu să-ţi dau un răspuns precis.

− Aşadar, nu ştii ce e iubirea?

− O simt, dar n-o pot exprima în cuvinte.

− Simţi când iubeşti?

− Simt.

− Şi cum arăţi că iubeşti?

− Prin fapte, punându-mă în slujba fericirii tale.

− Renunţând la tine?

− Se pare că da.

− Dar, invers, cum ştii că ceea ce primeşti e iubire?

− Tot prin fapte.

− Şi aceste fapte sunt unele aşteptate?

− Desigur.

− Iubeşti aşteptând ceva la schimb.

− Nu, dar asta nu înseamnă că nu am aşteptări.

− Tacite?

− De bun simţ.

− Dar dacă aşteptările nu sunt împlinite, înseamnă că nu iubeşte?

− Ba iubeşte, dar poate că nu se străduieşte.

− Să ştie ori să făcă?

− Să ştie şi să facă.

20.04.2010 • Caiet