Doru Moraru

Filosof, fotograf, radioamator, blogger et al.
Doru Moraru
Doru

Doru Moraru

București, Romania
DOWNLOAD CV

DESPRE

Sunt pasionat de filosofie, fotografie, dezvoltare web, radiocomunicații analogice (cw) și digitale (psk31, rtty).

  • Web Design
  • Wordpress
  • Business Apps
  • APTITUDINI WEB-DEV / SKILLS

    HTML, XHTML, HTML5
    85%
    CSS, CSS3, XML
    70%
    JAVASCRIPT, AJAX, JQUERY
    60%
    PHP & MySQL
    70%
    WORDPRESS
    90%
    PHOTOSHOP
    80%
    DREAMWEAVER
    90%

    EDUCAȚIE

    • DOCTORAT2014 — PREZENT

      Sistemul datoriilor în Metafizica moravurilor

      Facultatea de Filosofie, Universitatea din București.

    • MASTERAT 2012 — 2014

      Etică aplicată în societate afaceri și organizații

      Facultatea de Filosofie, Universitatea din București.
      Media anilor de studiu: 10. Disertație: 10.

    • LICENȚĂ2009 — 2012

      Studii europene și relații internaționale

      Facultatea de Filosofie, Universitatea din București.
      Media anilor de studiu: 9,67. Lucrare de licență: 10.

    • MODUL PSIHOPEDAGOGIC 2009 — 2012

      Facultatea de psihologie și științele educației

      Universitatea din București

    EXPERIENCE

    • Web Developer July 2009

      Infosys

      Lorem Ipsum roin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat. DEC 2013 to Present.

    • Senior Programmer March 2012

      WEBEL

      Lorem Ipsum roin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat. DEC 2013 to Present.

    • Team Leader August 2014

      WEBEL

      Lorem Ipsum roin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat. DEC 2013 to Present.

    • Project Manager March 2016

      WEBEL

      Lorem Ipsum roin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat. DEC 2013 to Present.

    Legislația rutieră e grea

    Răsfoind blogosfera, am descoperit două abordări de-a dreptul inepte cu privire la două reglementări care vor intra în vigoare odată cu noul cod rutier. Articolul cercetat, vezi imaginea de mai jos, poate fi catalogat și drept argument pentru existența unor impostori cu drept egal de participare la trafic punând în pericol viața celorlalți participanți cu care împarte carosabilul. Candidaților la obținerea permisului, dar și posesorilor de permise, le-ar trebui și un test pentru a garanta minimă înțelegere a unei prevederi legale, chiar dacă atât de simplă precum legislația rutieră. Cu privire la circulația pe un singur rând și banda de urgență., iată modul eronat în care sunt interpretate cele două prevederi de către un participant la trafic:

    Screen-Shot-2013-07-27-zoso.ro-vali-petcu

    Atitudinea justițiară și formatul exprimării, psihiatric poate că nu, dar psihologic spune cu siguranță ceva (depreciativ) despre personalitatea sa.

    Încercarea artistică de mai sus prezintă o singură bandă de mers, să spunem banda unu din trei, iar bulinele roșii reprezintă conducători de vehicule pe două roți care merg pe un singur rând, adică nu în paralel, pe aceeași bandă. Este adevărat că motocicliștii merg și în paralel pe aceeași bandă în trafic, dar nicio prevedere nu le interzicea explicit acest lucru. Iar cu legislația este simplu, ceea ce nu este explicit interzis, este permis, și nu invers cu cred unii, adică ceea ce nu este explicit permis, este interzis. Lecția despre eșecul pozitivismului juridic este foarte greu de acceptat pentru unii dintre noi.

    Revenind, în primă instanță să definim ce este banda de circulație:

    bandă de circulație – subdiviziunea longitudinală a părții carosabile, materializată prin marcaje rutiere sau alte mijloace, dacă are o lățime corespunzatoare pentru circulația într-un sens a unui șir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplaseaza pe doua roti

    Apoi să definim motocicleta:

    motocicletă – autovehiculul cu două roți, cu sau fără atșs, echipat cu un motor care are o capacitate cilindrică mai mare de 50 cm3 și/sau a cărui viteză maximă, prin construcție, depășește 45 km/h

    Bun, știind acum cu ce operăm, să luăm prevederea articolului 100:

    (2) Vehiculele din categoria AM, A1, A2 și A, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.

    Această prevedere ne spune că două motoiclete, deși au spațiu pe bandă, nu au voie să circule în paralel. Dar înseamnă asta că trebuie să circule pe partea dreaptă a benzii? Nu, desigur. Ceea ce era problematic, era depășirea care nu era depășire din punctul de veder ale regulamentului.

    Să definim depășirea:

    Depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și iesirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.

    Ce se întămplă dacă o motocicletă trece în fața altei motociclete nerespectând procedeul descris mai sus?  Nu se poate numi depășire pentru că depășirea privește procedeul/manevra. Noua prevedere vine să reglementeze întocmai această scăpare care, de cele mai multe ori, era soluționată în caz de accident cu vestita, dar injusta, culpă comună. Altfel spus, noua prevedere reglementează situațiile în care atunci când o motocicletă circulă pe o bandă, iar în spatele ei se află o altă motocicletă sau un tico, niciunul dintre aceștia, chiar dacă au loc pe lângă motocicleta din față fără a schimba banda, nu pot trece în fața acesteia, ci trebuie să rămână pe un singur rând. Pentru a trece în fața acesteia, este necesară manevra depășirii definită mai sus.

    Acum, ceea ce nu era explicit interzis, a devenit explicit interzis, drept care, abordând din alt unghi, nici motocilistul care dorește să se strecoare printre mașini, dar fără să-și părăsească banda, nu mai poate face acest lucru fără să încalce legislația rutieră.

    Mi se pare absurd, ignorant, inconsistent, să interpretezi că a circula pe un singur rând înseamnă opusul acestei reglementări, așa cum o face, degajat de realitate, autorul articolului prezentat mai sus.

    A doua reglementare, cea cu privire la banda de urgență, în mod direct nu se putea referi la autostrăzi pentru că banda de urgență este semnalizată cu marcaj continuu, așadar este interzisă circulația pe acea bandă. Se referă la sectoarele de drum a căror bandă de urgență este semnalizată cu marcaj întrerupt, dar diferit de cel care separă sensurile de mers sau benzile (exemplu E85). Încercarea de a circula pe acea bandă, dacă ar fi fost catalogată drept bandă destinată circulației de autovehivule, nu este posibilă din cauza nerespectării constructorului de drum a lățimii necesare și ar obliga pe conducătorii de autovehicule să circule printre benzi, aspect care ar fi pus în dificultate pe ceilalți participanți la trafic. Obligativitatea de a circula pe banda semnalizată corespunzător pentru sensul respectiv, și nu pe banda de urgență, pune în obligație pe cei care vor să depășească, să abordeze manevra de depășire în mod corespunzător.

    Sper, pe de altă parte, să fi fost utile explicațiile pe care le-am adus și acestor bizoni filfizoni din online-ul românesc cât și din traficul rutier. Dacă nu, whatever.

    4 comentarii

    • simple games 2013-07-29 03:03:55

      Am ajuns pe site-ul tau dupa twitter, ai un stil interesant de a scrie. Pari un om educat si asta se transpune in maniera de a scrie. Kudos

    • Doru Moraru 2013-07-29 03:05:37

      Mulțumesc pentru apreciere. Ești binevenit oricând.

    • Edward N. Taylor 2013-08-01 08:57:45

      Pe un drum public prevăzut cu minimum trei benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeaşi direcţie, dar pe benzi diferite şi intenţionează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă.

    • Doru Moraru 2013-08-01 20:49:18

      Edward, poți, te rog, să-mi indici articolul din legislația rutieră? Răsfoiesc paginile, dar nu-l găsesc. Cu privire la desenul din articol, el reprezintă o singură bandă din cele oricâte ar fi pe sensul respectiv, iar bulinele roșii motociclete care se deplasează pe aceeași bandă.

    Adaugă un comentariu