Doru Moraru

Filosof, fotograf, radioamator, blogger et al.
Doru Moraru
Doru

Doru Moraru

București, Romania
DOWNLOAD CV

DESPRE

Sunt pasionat de filosofie, fotografie, dezvoltare web, radiocomunicații analogice (cw) și digitale (psk31, rtty).

  • Web Design
  • Wordpress
  • Business Apps
  • APTITUDINI WEB-DEV / SKILLS

    HTML, XHTML, HTML5
    85%
    CSS, CSS3, XML
    70%
    JAVASCRIPT, AJAX, JQUERY
    60%
    PHP & MySQL
    70%
    WORDPRESS
    90%
    PHOTOSHOP
    80%
    DREAMWEAVER
    90%

    EDUCAȚIE

    • DOCTORAT2014 — PREZENT

      Sistemul datoriilor în Metafizica moravurilor

      Facultatea de Filosofie, Universitatea din București.

    • MASTERAT 2012 — 2014

      Etică aplicată în societate afaceri și organizații

      Facultatea de Filosofie, Universitatea din București.
      Media anilor de studiu: 10. Disertație: 10.

    • LICENȚĂ2009 — 2012

      Studii europene și relații internaționale

      Facultatea de Filosofie, Universitatea din București.
      Media anilor de studiu: 9,67. Lucrare de licență: 10.

    • MODUL PSIHOPEDAGOGIC 2009 — 2012

      Facultatea de psihologie și științele educației

      Universitatea din București

    EXPERIENCE

    • Web Developer July 2009

      Infosys

      Lorem Ipsum roin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat. DEC 2013 to Present.

    • Senior Programmer March 2012

      WEBEL

      Lorem Ipsum roin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat. DEC 2013 to Present.

    • Team Leader August 2014

      WEBEL

      Lorem Ipsum roin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat. DEC 2013 to Present.

    • Project Manager March 2016

      WEBEL

      Lorem Ipsum roin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat. DEC 2013 to Present.

    Bicicliști și conducători auto

    Cel mai recent război al conducătorilor auto cu bicicliștii are ca miză banda pentru biciclete de pe Calea Victoriei din București. Pentru că nicio parte nu se vrea mai prejos, ambele invocă argumente fără sens. Conducătorii de vehicule spun că iarna ar trebui închisă banda pentru biciclete pentru că nu poate fi folosită din rațiuni practice, iar autovehiculele ar putea să folosească acel spațiu, iar dacă se stă mia mult în trafic, poluarea va fi sporită. Bicicliștii răspund prin atac la persoană, spunând că, de fapt, șoferii vor să nu își dea jos fundurile de pe scaune și, dacă tot ar trebui închise pistele pentru biciclete, la fel ar trebui închisă și autostrada A2, București – Constanța, deoarece nimeni nu merge iarna la mare.

    Iată o luptă cu argumente jenante, menite doar să satisfacă dorința de a părea importanți a unor inși care s-au strâns pentru a părea că bicicleta este într-adevăr o realitate practică în București. Au omis să menționeze că te aleargă câinii pe trotuare sau piste, că legea interzice circulația cu bicicleta pe drumurile publice și ar trebui să împartă trotuarul cu pietonii. Dar dacă se vorbește atât de mult despre comoditatea conducătorilor auto, pietonii ar putea, de asemenea, să-i considere niște comozi pe cei care merg pe bicicletă, la fel pe cei care folosesc mijloacele de transport în comun, dar mai ales pe cei care merg cu autoturismul.

    Ideea închiderii autostrăzii A2 este stupidă odată ce acceptăm ca ea a fost construită exclusiv pentru mersul la mare. În fapt, i se spune autostrada soarelui pentru că poate fi folosită și pentru mersul la mare, dar ea reprezintă, de fapt, o parte importantă din infrastructura rutieră a României.

    Conducătorii auto, deranjați de privarea unei benzi pe Calea Victoriei, pot justifica prin consumul de combustibil inutil fiind surprinși în ambuteiaje. Pe de altă parte, ideea că toți ar trebui să folosească bicicletele și, eventual, mijloacele de transport în comun, pentru a evita poluarea, este imposibil de materializat. Pot fi, totuși, trasee destinate exclusiv bicicletelor și altele exclusiv autovehiculelor sau mixte.

    Vocile stupide de ambele părți se vor stinge în practica dominantă. Un exemplu pot constitui locurile de parcare din anumite zone în care oprirea și staționarea a fost interzisă, iar când comunitatea a respins această normă, autoritățile au făcut parcări. Înseamnă asta că au încălcat deliberat legea pentru a-și satisface o plăcere? Nu, dimpotrivă, au forțat autoritățile să se uite în for la nevoile pragmatice ale conducătorilor de autovehicule. În același fel, dacă bicicletele vor deveni un factor important, autoritățile vor începe să construiască piste pentru a satisface această nevoie. Opinia mea este că toate pistele trasate prin București în anii trecuți, au fost bani europeni care necesitau a fi cheltuiți, nu o realitate practică. Tot ce s-a făcut pe Calea Victoriei, de asemenea. Când vom avea cultura biclelor, o vom respecta, până atunci, ne limităm la cultura la care încă mai zăbovim.

    Adaugă un comentariu